17 Mart 2008 Pazartesi

Tapan: Kriz laflarına kulak asmayın, reklamda ciro 2 yılda katlanır

Tapan: Kriz laflarına kulak asmayın, reklamda ciro 2 yılda katlanır Türkiye’de bugün itibarıyla toplam reklam pastasının 2.5 milyar dolar düzeyinde olduğunu kaydeden Tapan Şirketler Grubunun Yönetim Kurulu Başkanı Eran Tapan "Sektörel cironun 2 yıl içinde 5 milyar dolara çıkması bekleniyor. Üstelik Türkiye’de, hiç bir sektörün bu kadar bir süre içinde bu kadar hızlı büyümesi de öngörülmüyor" dedi.Ülkemizde açık hava mobil reklam sektörünün oluşmasına öncülük edip gelişmesine de büyük katkılarda bulunan Taksi Medya ve Mobilmedya şirketlerinin de sahibi olan Eran Tapan, 2007’de yaklaşık 2,5 milyar dolar olan toplam reklam harcamasının, 2008 yılı sonu itibariyle 3.8 milyar dolara ulaşmasının hedeflendiğini söyleyip "Açıkhava ve internet reklamcılığının da yüksek büyüme trendi ile yazılı ve görsel basından da pay alacağına inanıyoruz. Ülkemizde toplam reklam harcamalarının içerisinde yüzde 4.5’larda olan açık hava reklamcılığı payının iki yıl içerisinde yüzde 8’lere çıkacağı öngörüsüne katılıyoruz" diye konuştu.YURT DIŞI HAMLESİ: 12 patentli reklam tanıtım uygulaması bulunan Taksi Medya’nın çok yakın gelecekte yurt dışında da önemli hamleler yapmaya hazırlandığını kaydeden Tapan, "Özellikle Yunanistan ve Romanya pazarında kurulma aşamasında olduğumuz stratejik ortaklıklarla önemli açılımlar gerçekleştirirken yurt içinde ise gelişme trendimizi sürdürüyoruz. Bugün itibarıyla ülkemizin ilk 20 büyük ilinde varız. Yeni ofisler açtık. Yıl sonu itibarıyla bu sayıyı 30’a çıkarmayı hedefliyoruz. Böylece yerel reklam verenlere de hizmete vermeye başlıyoruz" dedi.REKABETTE ÜSTÜNLÜK: Hem yurtiçi hem de yurtdışı açılımlarıyla yıl sonu itibarıyla 17 milyon dolar ciro hedefi koyduklarını ifade eden Tapan şöyle devam etti: "Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarıyla stratejik pazarlama ortaklıkları gerçekleştirerek kazan-kazan projelerle, işbirliği yaparak firmalara rekabette üstünlük sağlattırıyoruz. Bunların başında da Tofaş ile gerçekleştirilen Doblo projesi geliyor. Tofaş, yıllık Doblo taksi satışlarını ülke genelinde yüzde 150 arttırarak bir efsane haline geldi. Benzer çalışmaları Ford, Finansbank ve Garanti Bankası ile de gerçekleştirdik ve sürdürüyoruz. Firmaların ürün ve hizmetlerini pazarlamadaki reklam desteği artan rekabet koşullarında artık stratejik bir destek haline geldi."