4 Mayıs 2008 Pazar

Çalışmayan kadına ev ve otomobil yok


Çalışmayan kadına ev ve otomobil yok
Hürriyet Gazetesi 04.05.2008

ÇALIŞMAYAN kadına ev ve otomobili kim alır? Kim alacak, evli ise kocası, bekar ise babası...
Peki ne oldu da ev ve otomobil alınmayacak?Ne olacak, bunlar artık "Sair kazanç ve irat" olarak kabul edilip, gelir vergisine tabi tutulacak. Vergiyi de kendisine ev ve otomobil alınan kadın ödeyecek.Bununla ilgili yasa tasarısı Meclis'te, yakında çıkacak. Bu yasa çıkınca, örneğin eşe ve çocuğa alınacak ev, işyeri, otomobil, verilen şirket hissesi ya da ortak edilen banka hesabı, gelir vergisine tabi olacak.ÇALIŞANIN FARKI NE?Çalışan kadın nispeten avantajlı."Sen bu otomobili ya da evi nasıl aldın?" diye sorulduğunda;"Ben çalışıyorum, gelirim var. Bir kısmını biriktirdim, bir kısmını da borç aldım. Yavaş yavaş ödeyeceğim"diyebilir.Çalışmayan kadın ne diyecek?Olsa olsa "Mutfak masraflarından tasarruf edip biriktirdim" diyebilir ama bu şekilde biriktirilen para da ev ve otomobil almaya yetmez.VERGİ ENGELİHalk arasında sık sık kullanılan "Yuvayı dişi kuş yapar" diye bir söz var.Kadın çalışmasa bile, eşine ciddi katkısı oluyor. Nitekim Yeni Medeni Kanun'da da kadının hakkı veriliyor ve aksine sözleşme yapılmadığı sürece, boşanma halinde, yasal mal rejimi olan "evlilik döneminde edinilen malların yarı yarıya paylaşımı" kabul ediliyor. Ancak, vergi kanunu kabul etmiyor!Peki... Ne olacak şimdi?Ne olacağı var mı, mazeret belli;"Hanım evi senin adına alacaktım ama çok büyük vergi çıkıyor!"